Protože poslední dobou pracuji poměrně často doma a potřebuji trochu povzbudit a probudit, začínám se poohlížet po nějakém dobrém zdroji kofeinu – kávovaru (nejspíše na kapsle). Budu rád, když mi poradíte a napíšete své zkušenosti, odkazy, doporučení.
Pár informací o tom co piju a co vlastně hledám:
- zatím doma pijeme převážně instantní kafe (Carte Noire nám chutná asi nejvíce)
- jelikož nejsme žádní velcí kafaři (většinou jedno kafe za den), vyloučil jsem stroje, co melou čerstvou kávu a stojí pět cifer. Z toho mi vyšlo, že mě zajímají kafovary na kapsle – stroje jsou levnější, kapsle sice dražší, ale při naší spotřebě to nehraje velkou roli. Navíc se dají koupit různé příchutě a to mě láká 🙂
- manželka má ráda café laté – takže ideálně aby to ten stroj uměl připravit (takové to napěněné mlíko)
- jo a pokud mi doporučíte ruční mlýnek na kávu a aeropress, tak to už mám – kafe je lepší jak instant, ale je to docela pracné (ač mi to mele většinou 4letý syn), zdlouhavé a výsledek pokaždé trochu jiný.
Nuže jaké kapsle a jaký stroj? Nebo něco úplně jiného?
30. 1. 2012
Za mě Nespresso, káva je sice nejdražší, ale nejlepší. Mají 16 druhů káv.
Na druhém místě bych doporučil za sebe Dolce Gusto. Pozor, některé druhy káv, převážně ty v kombinaci s mlékem jsou instatní a ne mlété. nutno číst na krabičce. Mléko je také instantní, většinou s cukrem. Kombinace dvou kapslí káva+mléko už je dražší. Krabička má za stejnou cenu polovinu nápojů (8 proti 16 jen espresso)
Na třetím místě Caffisimo od Tchiba
A Tassimu bych se vyhnul velkým obloukem. Není to espresso, ale jen průtokáč – filtrovač kávy.
30. 1. 2012
Zdravím Petře, doma máme kávovar Dolce Gusto a jsme s ním spokojení. Chuťově je to prý jedno z nejlepších (co říkají kamarádi), já nemůžu posoudit, protože kafe nepiju, ale manželka je s ním moc spokojená a všechny návštěvy nadšené. A pro nás co kafe nepijeme (takže i pro tvého syna) je tam možnost kapslí čokolády Nesquika (moc dobrý), ledového čaje (zase tak moc mě nenadchnul) a pímo čokolády od Dolce Gusto. Variant kapslí a tím i kávy je opravdu hodně.
Základní kávovat neodměřuje vodu, takže zapneš, odhadem naplníš část hrnku a pak třeba na další kapsli (mléčná pěna) zase další část, nebo k tomu můžeš koupit originál skleničky (podle mého zbytečnost). Dolce Gusto dělá nově i kávovary co umí vodu odměřit, jsou asi 4× dražší než ty obyčejné a zase tak velký přínos v tom nevidím.
30. 1. 2012
Díky za komentáře a informace!
Dolce Gusto máme v práci a docela mi z něj chutná, zkusím si do něj koupit nějaké mléčné kapsle a ochutnat 🙂
30. 1. 2012
Tak presne tohle jsem resil pred Vanoci. Nakonec jsem pritelkyni koupil Nespresso Pixie s penovacem (Aeroccino) a rodicum kulaty Dolce Gusto Circolo. Kdybych kupoval pro sebe, beru Nespresso. Proc?
Zacnu tim nejdulezitejsim 🙂 Stylovejsi design pristroje a prislusenstvi. Pekne baleni kapsli a znackova prodejna. Celkove daleko luxusnejsi user experience. Nespresso se proste v kuchyni vyjima.
Susene mleko v prasku u Dolce nic moc. Tady doporucuju u Nespressa zainvestovat a koupit penovac. Pena z cerstveho mleka je vazne stokrat lepsi. Jediny opruz je jeho vymyvani.
Klasicke espresso mi chutna vic Nespresso nez Dolce.
Automaticke odmerovani vody. U Dolce musim stat a cekat.
Kapsle stoji podobne. Dolce vsak treba na cafe late spotrebuje dve (kava + mleko).
30. 1. 2012
Ja mam v praci Tchibo http://www.tchibo.cz/…0017118­.html, kterej jsem navic koupil v nejaky akci za 1200 🙂 Kapsle do nej stojej 5 Kc, kdyz se kupujou po 50ks a maj je na kazdym rohu. Mliko to napenuje taky slusne, hlavne zadny kapsle s mlikem… A chutna to jako Dolce…
30. 1. 2012
Jednoznačně Nespresso. Kvalita je řádově, ale skutečně řádově nad Dolce Gusto. Jako mlékovač používáme sepárátně Aeroccino. My ho sami až tak často nepoužijeme, ale návštěvy jsou z macchiata nadšené 🙂 Nevýhoda Nespressa je jednoznačně provozní cena. To je na zvážení každého.
Doporučuji ochutnat přímo v Nespressu v Pařížské, jsou to ty samé stroje, které má pak člověk doma 🙂
31. 1. 2012
Já taky doporučím Nespresso, káva výborná! Mám variantu LATISSIMA, kde se mléko přidává do nádobky (není zvlášť drahá kapsle jako u Dolce Gusta), nádobka se dá schovat do ledničky a třeba potom strčit do myčky. No a mají i dobrou podporu, když člověka zajímá něco o kávě nebo se mu něco nezdá na kávovaru (člověk si se systémem kupuje i služby). Pokud člověka omrzí oficiální kapsle, dají se koupit i neoficiální nebo prázdné. Nevýhody: jeden obchod na kapsle v Praze, kapsle jsou hliníkové a ještě v naší republice nezvládají výběr na recyklaci.
31. 1. 2012
David>
Zatímco v práci máme DG, tak mě nenapadlo plastové kapsle recyklovat, i když plasty doma třídím.
Zatímco Nespresso doma třídím. Kávu sypu do nádoby a potom jde do kompostu a hliník dávám s ostatním hliníkem z domácnosti do papírové IKEA tašky (za rok ji celou naplním).
Slečna z Nespresso říkala, že Nespresso Czech začne kapsle také přijímat k recyklaci, až bude určité procentní zastoupení uživatelů v ČR. Zatím tomu tak není, přesto se dají třídit dobře i v domácích podmínkách.
31. 1. 2012
Ahoj, mam doma kavovar a tiez som mal najprv dilemu aky si vyberiem. Co sa tyka strojov – dobre su delonghi, nespresso ci zelmer, kavovari typu philips ci bosch a podobne co vyrabaju inu techniku nie su obecne dobre 🙂 Kavovar, ktory melie kavu je drahsi a casto najnarocnejsi na udrzbu ak nema samocistace veci v sebe ktore si clovek tiez dobre zaplati, kapslove zas stoja na sprotrebu kavy a energie najviac a kavovar do ktorych sa dava uz mleta kava je urcite najekonomickejsia ale nema moznost prichuti ako pri kapsliach. Ked si vyberies typ kavovaru mal by si sa zamerat na tlak, ktory by mal byt aspon 15 barelov – to uz je slusne – kvalita a sila kavy aj rychlost zanasania trisky zavisi od tohoto parametru. Objem naplne vody cim vacsi nato nezabudat – po dvoch kavach doplnat vodu je zbytocne otravne, ak najdes aj parameter hlucnosti pristroja tak ten ti prezradi aj ci ti bude salka jazdit a skakat pri vyrobe co byva dost velkym sklamanim ked mas polovicu kavy mimo – divna vec ale byva to casty jav. Dalej urcite si pozri presne moznosti programovania a davkovania kavy, mnoho z nich robi a vie urobit len a iba tie mini prtave kavicky a clovek zisti ze proste klasiky salok kavy ako byva v relkamach s toho pristroja nedostane, jedine ze si das do jednej salky urobit postupne viacero kav co je nezmysel, a nakoniec sposob cistenia ci nieje zbytocne narocny, vela pomocnych signalizacii pristroja a nahrievanie salkov je velmi dobrym bonusom, inak ostatne parametre su jasne na prvy pohlad a nemalo by ta uz nic zaskocit pri kupe. good luck.
1. 2. 2012
Pokud pijes instantni kafe a chutna ti, tak kafe z automatu ti bude urcite chutnat taky. Nevyhodu vidim v tom, ze budes muset kupovat kapsle a kdyz pominu fakt, ze to neni moc ekonomicky, ekologicky, apod. tak je riziko, ze se ti takovy kafe prepije (obzvlast ty prichute) a po case ti nemusi chutnat a jsi namydlenej. Dalsi vec je, ze to je automat a tedy das kapsi zmacnes tlacitko a nemas moc moznosti ovlivnit kvalitu kafe, silny-slaby, chut,… A v neposledni rade cena techto automatu taky neni mala.
Nakup automatu jsme zavrhli prave z vyse uvedeneho a nakonec se rozhodli koupit klasicky pakovy espressovac – meli jsme vybrany Delonghi eco 310 – cena okolo 3000,–, jenze pak mel Lidl akci a esprasso se stejnymi parametry meli za neco pres 1500,– Takze mame ten z Lidlu 🙂 K tomu jsme koupili Bosch kavomlynek BOSCH MKM 6003 za cca 300,–. Jako nejvetsi vyhodu beru, ze si namelu kavu z kvalitnich bobu a muzu si vybrat jakych, kava je cerstva a ma krasne aroma – to je podle meho nazoru to nejdulezitejsi, co dela salek kafe dobry a kvalitni.
2. 2. 2012
Kafe piji také každý den a mohu doporučit (již několikrát zmiňované) Nespresso Pixie. Měli jsme i DG, ale Nespresso je chutnější.
7. 2. 2012
Zdravím,
máme doma 2 kávovary, Dolce Gusto a klasicky co mele kávu. Musím jednozačně říct, že DG je na nic. DG je jen reklamní trik, designovka domů, kapsle jsou drahé a káva a čokoláda z něj je silně podprůměrná. Klasický kávovar je jednoznačně bezkonkurenční i za vyšší pořizovací cenu se určitě vyplatí (poměr ceny 1 kávy a její chuť).
8. 2. 2012
Jsem také spíše odpůrce kapslových kávovarů. Důvody:
1. Nechci být omezená nabídkou kapslí. Chci zkoušet nové druhy kávy, nové kyselosti, nové země původu atd.
2. Polovina kapslí je z instantní kávy, ne z opravdového mletého kafe. Aby člověk studoval s lupou, pokud chce fakt kafe. Ale jestli pijete instantní, tohle je asi irelevantní:)
3. Pokud máte rádi latte nebo cappuccino, z kapslí je chuťově otřesné. Normální presso ještě jde, ale to sušené mléko, co se vydává za mléčnou pěnu na latte…
4. Ještě k těm kávovým kapslím – i když jsou z kafe, jsou hodně tmavě pražené, což spoustě lidí nevyhovuje. Navíc obvykle obsahují robustu, ta spoustě lidí taky nechutná (a pak zavrhují pravé kafe oproti instantnímu:))
Zkušenosti mám s DG a pákovým pressovačem. Takže na druhou stranu, naprosto chápu výhody, které kapsle přináší. Jednoznačnou ohromnou výhodou je naprosto snadná obsluha a údržba. Naprosto bez práce. I na chuť kafe si člověk zvykne (jen na to latte se mi to fakt nepodařilo). Proto dám přednost kávovaru na páku – i v levné kategorii se dá vybrat přístroj produkující slušnější kafe než kapslátor (jen to stojí trochu hledání recenzí, případně doporučím:)). Není potřeba čerstvě mleté kafe, myslím – přijde mi to jako taková móda, ale pokud balíček kafe spotřebujete do měsíce a dobře ho skladujete, obyčejný člověk mého typu to nepozná:)
Jeden čas jsem to praktikovala tak, že kafe jsem si dělala z kapsle a mléčnou pěnu si šlehala z plnotučného mléka vedle. To by byla možná nejlepší varianta pro Vás.
L.
8. 2. 2012
Já si dám obvykle jednu kávu denně a na tu jsem koupil perkolátor. Je to trochu víc práce, ale stojí to za to. Na tu jednu kávu bych presovač neuživil a kapsle mi přijdou předražené, a navíc poněkud problematické (nicméně jsem z toho kávu nikdy neměl) – takhle kupuju férovou kávu podle momentální nabídky.
Mléko pak nahřát a napěnit separátně – ideálně bio mléko – má nejlepší pěnu.
7. 11. 2012
Dobrý den, toto asi bude otázka mimo mísu. Ale i přesto se zeptám 🙂
Jen jsem milovník kávy a rád bych si koupil kávovar do domácnosti a narazil jsem na pár diskuzí ohledně kapslových kávovarů, tak bych se rád zeptal na benefity kapslových kávovarů, jelikož mi to připadá dosti zajímavé, ale nikdy jsem je neovládal ani neochutnával kafe z těchto přístrojů a recenzí od prodejců na eshopech moc nevěřím.
Proto se ptám právě tady.
Děkuji.
7. 11. 2012
Lucie, to co popisuješ jsou převážně nešvary Doce Gusta. Nesspresso má v kapslích jen kávu (žádný instant, žádné mlíko). Kapučíno nebo Laté děláme přes externí pěnovač.
Yančo, já šel právě do toho kapslového protože jsem pil taky jedno kafe denně a doma jsem si ho dal jen snad o víkendu. No a od té doby co ho máme si dávám dvě a častěji doma, protože mi strašně chutná 🙂
Martine, kafe je z nich dobré (Nespresso, ne Dolce Gusto), výhodou je, že to kafe je v kapslích a tak nezvětrává – ideální pokud si dáte kafe jen občas. Přístroj je miniaturní, nezabírá místo (na rozdíl od klasických presovačů), snadná údržba, rozmanité chutě (asi 15 druhů kapslí). Nevýhodu vidím v ceně – jedna kapsle cca 10 Kč.
7. 11. 2012
Petře dekuji za info! 🙂
11. 11. 2012
Koupili jsme kavovar Dolce Gusto,jsme s nim docela spokojeni mameho sice par dni.Kamarad uz ho ma delsi dobu tak mi poradil,abych az budu mit nake prazdne kapsle tak abych je vykuchal a naplnil normalni mletou kavou,nebo instatni kavou upechoval vicko udelal z alobalu a vlozil do pristroje a zapnul zrovna tak jako pri originalnich kapslich,a funguje to s mlekem to je to same davam susene polotucne nebo plnotucne.Tim usetrim za kapsle ktere jsou pomerne drahe.Doporucuji vyskouset.
12. 11. 2012
Venco, díky za tip, už jsem o tom také slyšel, funguje to snad na každém kapslovém přístroji. Jen jsem na to zatím neměl odvahu a hlavně dobré kafe, které bych takto zkusil. Ale rozhodně to plánuji, stejně jako nákup prázdných nebo neoriginálních kapslí.
20. 11. 2012
Jen pro upřesnění. Dolce Gusto obsahuje téměř výhradně mletou kávu u všech druhů, nikoli instantní. Stačí se podívat na info u jednotlivých kapslí:
Například LATTÉ MACCHIATTO – káva mletá 100% Arabica, CAFFE LUNGO – káva mletá 100% Arabica, ESPRESSO – mletá káva 100% Arabica, CAPPUCCINO káva mletá 100% Arabica, stejně jako DolceGusto Grande Intenso atd. Ale například DolceGusto Cafe Au Lait – rozpustná pražená káva.
24. 11. 2012
Proč jstě tak líní? Káva je rituál a ne sterilní nemocnice… A jen tak mezi námi… Když si představím cestu kávy z dalekých zemí až do těch hliníkových hřibů… Jak si tak dlouho někde hnije, kolik se toho může pokazit, tak pro mě je to nesmysl.
A stejnak bych řekla, že zastánci Nespressa si ho pořídili jen kvůli tomu, aby si připadali jako Clooney z Jižňáku, co jednou za měsíc vyrazí pro kapsle do Pařížské, rozumějte mi Pařížské(!) ulice.
Až jednou lidem dojde, že mají chtít odpovídající kvalitu, třeba tady přestaneme jíst kuře s broskví.
24. 11. 2012
Andreo, já nrozhodně nejsem líný, věř mi. Zkoušel jsem i ruční mlýnek a Aeropress od Double Shotu. Máte pravdu, byl to rituál, čtyřletý syn si užíval mletí kávy, ale ten výsledek byl prostě pokaždý jiný a pro mě (subjektivně) někde úplně jinde než u Nespressa.
Nedělám si iluze, že by v Nespressu byly ty nejlepší kávová zrna ručně vybíraná, ale prostě ten výsledek mi chutná mnohem více. Důvody, proč jsem šel do kapslí jsou uvedeny v článku. A o hnití kapslí někde po cestě bych trochu pochyboval, protože zrovna Nespresso má jen jedno výdejní místo, takže tam se ty kapsle moc neohřejí (na rozdíl od kapslí, co se prodávají i u Vietnamců ve večerce). Clooney je úplně mimo a kuře s broskví také.
P.S. vsadil bych se, že na snídani pijete vylouhovaný čajový prach, co se strká do papírových pytlíků 🙂 Proč jste tak líní, čaj je ten skutečný rituál včetně obřadu 🙂
25. 11. 2012
Chtěla jsem tím říci, že když si vše ulehčujeme, nikdy si život pořádně neužijeme. A máte pravdu, pro kávu si jezdím do pražírny a každé ráno si poctivě šlehám pěnu parou. A baví mě to :)…asi snaha o úctu k surovinám.
No a pokud pijete jen espresso, tak páka je rychlejší, věřte mi.
A když už něco automatického, šla bych do Jury One touch, ostatně o té teď dost uvažuji. Je pravda, že dělat kapučíno bandě známých je s pákou docela záhul.
Za rok se vám zaplatí, když i opravdu kvalitní káva vás pak vyjde 3× levněji než z Nespressa…
25. 11. 2012
Andrea, zrejme tiež rada sledujete Vaňkovo „Peklo na talíři“. Diel o káve bol famózny. Roman v ňom hodne propagoval a odkazoval na lokálne pražiarne. Problémom ale je, že ľudia z malých miest (medzi ktorých patrím napríklad aj ja) si môžu nechať o lokálnej pražiarni tak akurát zdať.
Našťastie kávu moc nepijem. Som viac čajový. Nie je nad kvalitný, sypaný Darjeeling z čajovne.
25. 11. 2012
Já tím svým komentářem chtěl říct, že každému chutná něco jiného a dělá kompromisy jinde. Někdo je fajnšmekr na kafe a musí na to mít kafe čerstvě upražený a namletý, jiný prostě nepozná rozdíl mezi čerstvým a kapslovým. A někdo další si dává instant.
Já si zvolil u kafe malý kompromis a jsem spokojen, teď, časem se třeba posunu někam dál. Osobně se snažím raději nedělat kompromisy v jídle a v čaji.
29. 11. 2012
Pokud se bavíme o kapslích, doporučuji Nespressso. Cena přístroje i kapslí je sice znatelně vyšší, než u ostatních systému, ale kvalita je úplně jinde….
Co se týká Dolce Gusto: Co člověk může očekávat od stroje, který umí vše od čaje, přes kakao až k různým druhům kafe??
Výsledek je že nic z toho co dělá nedělá pořádně…
Nespresso umí jen kafe, ale výsledek stojí za to.
1. 12. 2012
Tak ted nevim. Vzdy jsem byl proti kapslim. Pripadalo mi to jako z automatu na nadrazi. Radeji mam silnou cerstvou kavu, vetsinou si ji delam v kafeterieru. Ale ted premyslim o kavovaru, puvodne jsem chtel pakovy, ale dost lidi tu vyzdvihuje Nespresso. Takze jsem na vazkach. Zacina se mi to libit, ale asi bych ho mel ochutnant. Budu muset zajit do Parizske ulici
1. 12. 2012
Honzo, ochutnej a uvidis. S automatem to nema nic spolecneho :-). Nejsem sice spickovy znalec kavy, ale myslim ze zrovna Nespresso je nejlepsi co si clovek dokaze udelat doma. A taky lepsi kava nez z 90% ceskych kavaren a restauraci.
Dolce Gusto mi pripada jako prave ten automatozni system. Tam bych souhlasil… (kdyz z jedne kapsle vyleze kafe i mleko, co od toho cekat, ze…)
2. 12. 2012
Diky, presvedcil jsi mne. V tydnu koupim NESPRESSO Krups „U“ XN2501. S tim voucherem na 1200,– na nakup kav co ted davaji je si myslim bezva deal.
3. 12. 2012
Až ho budeš mít, napiš jak jsi spokojený a které kafe ti chutná nejvíc. Nejradši mám Ristreto.
3. 12. 2012
Jane, pokud je ten dotaz na mě, tak po půlroce provozu patří mezi mé favority: Ristretto, Roma, Dulsao do Brasil, Indriya. Teď jsem zkusil ze zvědavosti i jedno ochucené kafe (lískový oříšek) a teda jako voní to pěkně, ale není to ono. Možná kdyby byla vanilková příchuť 🙂
Jinak spokojenost ohromná, jen jsem zjistil, že ty kapsle někam mizí – na začátku jsem si koupil nějaký uvítací balíček s tím, že budu mít co dělat, abych to během roku všechno vypil a během necelého roku jsem už dvakrát doobědnával. To kafe mi prostě strašně zachutnalo, takže pokud jsem doma, tak si dám i dvě za den a občas jedno než jdu do práce (občas i raději pracuji kvůli tomu kafeti z domova, bo v práci máme právě ono zmiňované DolceGusto, což není moje gusto). Naštěstí se ale manželka vyjádřila, že to kafe z mašiny je na ní moc silné a zůstala u instantu, takže to náš rodinný rozpočet utáhne 🙂
4. 12. 2012
Diky vsem za odpovedi. Ve ctvrtek kupuji a jak ochutnam dam vedet, ale myslim ze je to neco primo na me. Mam rad silnou chutnou kavu. Jsem rad, ze je to opak Dolce Gusta 🙂
7. 12. 2012
Tak kavovar je doma a muzu rict, ze vazne bomba. Vyborna napenena kava. A to jsem zatim ochutnal kavu Volluto, takze tu mene intenzivni. Uz ted se tesim na dalsi salek, te nejocekavanejsi Ristretto, ale zatim mam jen jednu kapsly, tak to vidim na Vanoce. Vsem jeste jednou moc diky.
4. 1. 2013
Hezký den,
mohu srovnávat kapslové Dolce Gusto a kapslové Nespresso. DG mají delší dobu rodiče, já mám Nespresso dva týdny. Máte-li, stejně jako já, hlavní prioritu v tom, jak je kafe chutné, je skutečně Nespresso o ligu, ne-li o dvě, výš. Vlastně jen přidávám další hlas pro tuto značku a jeho kávy, je to skutečně lahoda ! Pro úplnost – přístroj je Nespressso Krups Essenza XN2140, tedy typ z těch nejlevnějších. Otázka velikosti stroje, hluku, dostupnosti, druhů a ceny kávy je jistě také důležitá, ale to už je na zvážení každého.
Kafe je každopádně výrazně lepší z Nespressa.
8. 1. 2013
Ahoj, tak jsem konečně dočetla do konce a také uvažuji o nákupu Nespressa. Potřebovala bych ale poradit, protože v tom množství přístrojů se špatně orientuji. Mám ráda kávu a to s mlékem, ale nevím jaký typ by byl nejlepší. Zároveň jsem moc neporozumněla přípravě mléčné pěny. Na to je přídavný strojek, do kterého se nalije pouze mléko a to se napění a ohřeje? Bohužel Pařížská je pro mě trochu z ruky, tak doufám, že radu dostanu tady.:-) Díky
8. 1. 2013
Na jejich webu je to celkem přehledně popsané některé pěnu umí udělat, ale já koupil raději bez této funkce a dokoupil jsem si pěnovač zvlášť – externí a můžu vřele doporučit. Jeho výhoda je v tom, že nezabírá místo na lince (přece jen napěněné mlíko si dělám jen občas a je tedy zbytečné, aby to bylo pořád na stole, nehledě na údržbu).
16. 1. 2013
Dobře znám jen Nespresso a můžu jej s dobrým svědomím doporučit. Přístroje máme 2, König a Citiz u Citiz je mlékovač součástí stroje, ke druhému jsme pořídili aeroccino. Pozor ale na připalování mléka! Ochutnala jsem i jiné kapsle, tuším, že to bylo DG, ale srovat se to nedá. Od té doby, co máme Nespresso, jsem vybíravá, a ne každá káva v restauraci mi chutná. Na druhou stranu si v polních podmínkách klidně dám instantní Nescafé, ale káva to není 🙂
1. 2. 2013
Já mám teď doma nově kávovar od De Longhi a jsem maximálně spokojenej. Kupoval jsem sice jeden z těch levnějších ( http://www.expert.cz/…so-en-110-b/ ), ale stejně je to kafe super. Vybíral jsem na základě doporučení od známých, takže je to i ověřený od ostatních 🙂
9. 4. 2013
Dobrý den, přihlašuji se s docela „hloupým“ dotazem 🙂 ale stále dostatečně nechápu, jak se tedy šlehá mléko?? Já mám ráda pouze černou kávu ale manžel upřednostňuje late apod.
Nechápu tedy zda je nutné pořídit k přístroji i trysku a nádobku na mléko nebo zda vložím pouze kapsli a výsledkem bude káva s mlékem??
Děkuji za odpověď a přeji hezký den Vám všem
9. 4. 2013
Moniko, to záleží přístroj od přístroje. Buď to umí sám o sobě (má nádobku s mlíkem nebo hadičku, kterou to mlíko nacucne z krabice) a nebo se dá koupit externí pěnovač – vypadá to jako malá rychlovarka, my máme Aeroccino.
Přímo z kapslí to umí například Dolce Gusto, ale pěna/mlíko z kapsle je pěkně hnusné, takže bych se tomu vyhnul a udělal raději pěnu z opravdového mlíka.
23. 4. 2013
Trochu z jineho uhlu pohledu http://jaknakavu.eu/…ve-kavovary/
13. 5. 2013
Myslím, že rozhodování se mezi pákovým kávovarem a kávovarem na kapsle je otázkou vkusu, potřeb a osobních priorit. Já osobně doma kávu moc nepiju, zato v práci si dám klidně 3 šálky denně. Doma mám kávovar Dolce Gusto, spíš kvůli návštěvám, v práci levnější pákový kávovar. Jestli se někdo ohání tím, že příprava kávy je obřad, káva musí být ručně mletá a člověk si má na každý šálek rezervovat hodinu meditace, zajímalo by mě, čím se takový člověk asi živí a kde bere tolik času. My ostatní si nehrajeme na to, že poznáme chuťové odchylky mezi kávou z Francouzské a z hypermarketu, a podle situace nepohrdneme ani sprostým instantem, když není co jiného.
19. 5. 2013
Dobrý den, prosím o radu, která káva od Nespresso v kapslích je pro Vás nejchutnější a které kapsle se dají použít pro Nespresso Pixie DeLonghi EN 125 SAE. Děkuji
26. 6. 2013
Souhlasím s Katerinkou, káva sice může být obřad, ale upřímně kdo na to má čas? Nejsem žádný znalec kávy, stačí mi když kávovar udělá rychle a pohodlně dobrou kávu (dle mého dobrou). Dříve jsem pila rozpustnou kávu, ale pak mi dala kamarádka ochutnat kávu z kávovaru Dolce Gusto a zamilovala jsem si tu chuť. Koupila jsem si domů ten kávovar a nyní experimentuji s různými chutěmi, kterých je opravdu nepřeberné množství.
Kapsle Nespresso jsem ještě nezkoušela, ale vyzkouším:)
26. 1. 2014
A co Cremesso? Nemáte někdo zkušenost s tímto kávovarem. Prý je z něj dobrá káva jako z Nespressa, ale kapsle jsou narozdíl od Nespressa ekologické.
28. 1. 2014
S kapslovými kávovary to většinou bohužel ve všech rodinách z okolí mých známých dopadlo mizerně. Po vyprchání počátečního nadšení a spotřebování v prvotním nadšení nakoupených kapslí se kapsláče ztratily z kuchyňských linek. Ono se to nezdá, ale cena kávy v kapslích osciluje od 1200–2000Kč za kilo. To je nekřesťansky přemrštěné v situaci kdy většina lidí pije kávu v akci supermarketu do dvou stovek za kilo a ještě se jim to zdá drahé. Jestli už dát víc peněz za dobrou kávu, tak rozhodně doporučuji čerstvou kávu z pražírny. Např. tady kupuji já už druhý rok, káva dostávám PPLkou do 2 dnů po upražení http://sicafe.cz/ .Nehledě že čerstvá káva je neporovnatelně chutnější oproti kapslím, tak navíc je mnohem levnější. A víte odkud a jaká ta káva přesně je.
PS: Dolce Gusto mám bohužel doma na půdě taky 🙁
28. 1. 2014
U našich známých kapsláče zatím pevně stojí na lince, dokonce vím o případu, kdy byl zakoupen druhý na chatu 🙂 Cena za kafe je určitě vyšší než když se kupuje čistá káva, to je asi bez debat. Je to cena za pohodlnost. Co se týče čerstvě pražené kávy – ne každý pozná a ocení rozdíl.
Jo a v dnešní době se už dají koupit i kapsle s čerstvě praženou kávou a jsou stejně drahé jako ostatní kapsle…
P.S. Dolce Gusto je asi ten nejhorší, co znám, takže se moc nedivím.
7. 3. 2014
Zdravím, mám rád dobrou kávu a patřím spíše k zastáncům kapslových kávovarů. Dost jsem toho přečetl i vyzkoušel a určitě nejlepší kávu z kasplí má Nespresso (i když jsem neochutnal zdaleka všechny jejich druhy). Doma máme Dolce gusto, dostali jsem jej jako dárek. Káva mi chutná, i když špička to není. Mám rád hlavně espresso, nevadí mi směs s robustou. Tady je výběr mnohem menší než u Nespressa nebo třeba Tchiba Cafissima. I latté nebo capuccino se dá. Už jsem s manželkou taky uvažovali o nákupu automatu, ale bohužel ani automat za nižší cenu (10000 – 15000Kč) není zárukou vynikající kávy. A pokud bychom koupili lepší pákový kávovar, museli bychm koupit také kvalitní mlýnek, rozhodně ne za 400,–, ten kávu na espresso nenamele ani náhodou. Po sečtení pro a proti zůstáváme zatím u DG. Kasple kupujeme většinou v akcích, balení za 79 – 99 Kč není problém sehnat a to vychází cena za 1 espresso v průměru 5–6 Kč, latté dvojnásobně. Pokud koupím kvalitní kávu v pražírně, dám v průměru 600 – 1000 Kč/kg. Tedy 1 espresso 7g vyjde na 4,20,– až 7 Kč. A pokud nemáte kvalitní přístroj a mlýnek, tak ta káva není lepší než z kapslí. Pil jsem espresso z několika automatů na návštěvách a DG mi tedy chutnalo víc. Káva z kapslí má vždy stejnou kvalitu, není tam co zkazit. A pokud si vyberete svůj oblíbený druh, myslím, že není problém. Troufnu si tvrdit, že je dokonce lepší než espresso ze super hypermarketových směsí typu Tchibo, Segafredo, Alfredo, apod. připravené na levném pákovém nebo automatickém kávovaru. Navíc jednoduchá obsluha, prakticky žádná údržba. Prostě pohoda.
25. 3. 2014
Miluji Nespresso, káva je báječná… zkusil jsem teď ve světě velmi populární kapsle, které jsou kompatibilní se systémem Nespresso a neprohloupil jsem. Jsou o dost levnější a káva z nich je na úplně stejné úrovni… Nedoporučuji Caffe Vergnano, ale třeba Smart Coffee je na vysoké úrovni. Já je kupuji na http://www.uprazeno.cz, ale dají se najít snad i jinde. Doporučuji, zkuste a ušetříte a pochutnáte si 🙂
25. 3. 2014
Lukáši, díky za tip na další zdroj kompatibilních kapslí. Já zkusil už několik tipů a zatím mi pořád přijdou nejlepší ty originální. Jsou sice dražší, ale u neoriginálních plastových mi připadá, že ta voda jde do kapsle a část jde pak dolů do odpadu místo toho, aby se protlačila do hrnku. Navíc jsem jeden typ musel úplně vrátit, protože byl namletý moc najemno a ta mašina to neprotlačila… ale i přesto rád pár nových kousků zkusím, dám tomu šanci.
30. 3. 2014
Jak jste nakonec zvolil (nechce se mi pročítat celá diskuze)? Škoda, že jsem na článek nenarazila dříve, osobně mám doma De Longhi, což je podle mě kvalitní značka, konkrétně tento model http://www.expert.cz/…so-en-125-s/ a kupuji originální kapsle.
31. 3. 2014
Johanko, nakonec jsem koupil přesně ten samý, co odkazuješ a jsem spokojený… No tedy, dnes bych koupil něco jiného, ale to jen kvůli tomu, že mě ten kávovar rozmazlil a zvýšil moji spotřebu kávy. Takže dnes bych koupil nějaký automatický presovač na zrnkovou kávu – ale to jen kvůli výsledné ceně kávy a ne kvůli kvalitě/chuti…
31. 3. 2014
Osobně dávám přednost celým zrnům (a dripperu nebo aeropressu), z těch kapslí bez ohledu na značku to prostě není ono a člověk ani pořádně neví, co to pije za směsku (jednodruhovost, odrůda, oblast). Do 1000 Kč za kilo se dají sehnat naprosto špičková kávová zrna s jasným původem. Je opravdu rozdíl, jestli piju něco jako „Panama – Finco Emporio“ nebo jakési záhadné „Ristretto“. 🙂 To jsou zcela odlišné úrovně, které se nedají srovnávat, natož aby byla řeč o nějaké „degustaci“.
Že je to moc práce? Není, stačí trochu přemýšlet a kafe máte za dvě minuty hotový.. Kdo je líný, pořídí nějaký elektrický mlýnek nebo integrovaný přímo v mašině (když už jsou všichni v poblouznění z těch „espress“ a „nespress“ mašinek, jejichž produkty vlastně technicky vzato ani espressem nejsou), kdo je vynalézavější, tak například ruční Hario mlýnek se díky odejímatelné klice dá napojit třeba i na vrtačku nebo aku šroubovák.. :)) Jistě, že je to pokaždé trochu jiné, ale v tom je právě to kouzlo – nepijete žádný prefabrikát nejasného původu, není to McDonald, který chutná po celém světě stejně. Srovnejme například s vařením vývaru z kostí a s vařením vývaru z kostky – principielně podobné.
Jinak já osobně jsem schopný vypít i instantní kafe, když prostě není z čeho nebo jak uvařit, to je jasné.. stroj na kapsle s sebou asi taky neberete na výlet pod stan (jinak ale oproti tomu stroji se Hario mlýnek na dvě porce a aeropress stejně zvládne přibalit prakticky kamkoliv). Věřím, že většina kapslí a značek bude zas o několik tříd lepších, než instantní kafe, ale dle mého se z toho dělá všude špičkový zážitek, zatímco je to jen další druh výroby z prefabrikátu s dobrým marketingem, zpravidla však s velmi nepřiměřenou cenou vzhledem k okolnostem. Proti tomu je příprava přímo z kvalitní čerstvě pražené suroviny opět o několik tříd výše – nedá se to srovnávat kvalitativně ani cenově. Pořizovací náklady „pomůcek“ při vaření přímo ze suroviny se mohou pohybovat okolo tisícovky a dále maximálně tak okolo 1Kč,–/gram suroviny (za tuto cenu v naprosto špičkové kvalitě).
Ale vše samozřejmě záleží na uživateli, potažmo marketingu.. Dlužno jen konfrontovat propracovaný marketing s realitou, aby člověk pochopil, že dost možná kupuje nepřiměřeně drahé „řešení“, jehož produktem technicky vzato ani espresso není (tahle skutečnost dle mého názoru už ale hraničí s klamáním spotřebitele – pokud kupuju přístroj na espresso a „espresso“ kapsle, tak bych očekával, že z toho technicky vzato poteče espresso.. není tomu tak).
31. 3. 2014
No já bych to tak nehrotil. Né každý pozná rozdíl, ne každý je odborník v dané oblasti. Klidně se přiznám, že osobně nepoznám rozdíl mezi kávou z nespressa a kávou z presovače. Důležité pro mě je, že mi oboje chutná.
Ale chápu, že někdo ten rozdíl sakra pozná – obdobně je to třeba u hudby z MP3 versus DVD, u čajů, u vína…
Myslím si, že každá mašinka a každý způsob si toho svého zákazníka najde.
14. 5. 2014
Ty kapslové kávovary jsou super, četla jsem na ně hodně negativních recenzí (třeba tady, ale já si je prostě nemůžu vynachválit, hlavně teda kvůli snadné přípravě 😀 mně chutná to dolce gusto ostatní jsem zatím nezkoušela, máte někdo zkušenosti třeba s tassimem?
17. 9. 2014
Nedávno jsem našel pěkně kompetní test kávovarů: Jsou tam i kapslové, akorát na to Tchibo nějak zapomněli: http://www.test-kavovaru.eu/2014/
15. 10. 2014
Dolce gusto nebrat po 2 letech provozu těsnící guma nefunkční a cena opravy 1 200kč,u mých známých taky to samé,více jak 2,5 roku nevydrýí,o vánocích jdu do Nespressa
18. 11. 2014
Máme doma už 4 roky Dolce gusto, kávu si v nem děláme každý den a naprosto spokojenost a kávovar je naprosto v pořádku
4. 3. 2015
Souhlasím, Dolce gusto nebrat – rovněž po 2 letech netěsní.Koupila jsem hned 2 kusy a když jeden začal téct, koupila jsem nový jiný typ od Dolce gusto a už i ten teče.Můžete mi poradit co koupit ? Uvažuji o Nespressu nebo o kávovaru s mlýnkem.
8. 3. 2015
Zuzano, máme Nespresso už tři roky a pořád dobře slouží. Z těch kapslových kávovarů jsem zkoušel i tassimo a ještě jednu italskou značku a nespresso je pořád favorit. O kávovaru s mlýnkem jsem také přemýšlel – cenově je to výhodnější (dražší mašina, ale levnější kafe), nicméně má další nevýhody – zabírá více místa, vyžaduje větší údržbu a je pomalejší. Takže pak hodně záleží kolik káv za den si z toho přístroje uděláte.
21. 7. 2015
Dobrý den,
rozhoduji se s koupí typu kávovaru Nespresso, provedení bez nádobky na mléko. Jaký typ by jste doporučili – Pixie, U nebo Citiz ?
Děkuji.
4. 8. 2015
Dobry den,
Nedavno jsem si koupil (z druhe ruky) kavovar Nespresso a doposud jsem vyzkousel jen neoriginalni (kompatibilni) kapsle z obchodu http://www.kava-praha.cz. Kapsle znacky Vergnano me vubec neoslnily, ale napr. Dallmayr Capsa Lungo Belluno mi docela chutnalo.
Originalni kapsle s Nespressa mam v planu samozrejme ochutnat take, ale rad bych zeptal jestli nekdo nema zkusenost s ostatnimi kompatibilnimi kapslemi?
Diky za tipy :).
25. 9. 2015
Dobrý den,
nemáte někdo, prosím, zkušenost s Nespressem Lattissima? (http://www.cesk.cz/…hite-en-520/) Přijde mi to šikovné, ale zase k tomu mám trošku nedůvěru, jak dobře může fungovat kapslový „multifunkční“ kávovar. Děkuji za názor!
2. 12. 2015
Dobrý den,
tak jsem také zakoupil Nespresso Krups U a jsem maximálně spokojen.Káva je velice chutná,mašinka je nenáročná,všude čisto – žádná voda a logr jako u pákového kávovaru.Prosím,má někdo vyzkoušené tyto kapsle? http://www.coffee-planet.cz/…2450647­.html Děkuji
25. 2. 2016
Dobrý den, asi trošku mimo mísu, ale podle mě stojí za úvahu, jestli koupit kapslový kávovar, nebo za podobné peníze pákový, který umí i E.S.E pody. Co se týká náročnosti přípravy je to úplně nastejno, rychlé, čisté, navíc kávovar můžete použít na kalsickou mletou kávu, jak kdo v rodině má rád. Já jsem vyzkoušel a používám jak kapsle (Dolce gusto), tak pody (zatím jen Kimbo) i čerstvě mletou kávu. Z těch podů jsem byl trošku v rozpacích, jednak vyjdou nejdráž – cena je zhruba stejná jako u originálních kapslí Nespresso, tedy 10–11 Kč, což mi přijde na běžnou kávu slisovanou v papírovém pytlíku trošku dost, zato nezatěžují životní prostředí. Kvalita espressa se mi zdá horší, než když si udělám sám z mleté kávy, z podu byla káva jakoby slabší, pěna horší, rychle spadla. Ale je možné, že jiné značky na tom budou lépe. Pro mě je favoritem espresso z mleté kávy, na druhém místě kapsle.
25. 2. 2016
Po několika letech pomalu přehodnocuji situaci 🙂 Dneska bych už šel možná do nějakého presovače, co dělá kafe z celých zrn (to jest má v sobě mlýnek). Ale je to tak nějak nastejno s kapslovým Nespressem.
Velký presovač má výhodu v levnějším provozu a možnosti snadno ovlivnit kvalitu a cenu kávy (výběrem zrn). Kdežto Nespresso má zase výhodu v tom, že to je absolutně nenáročný a nejrychlejší stroj, je malý a podává stabilní výkon. Jo a hliníkové kapsle je možné po použití zdarma vrátit k recyklaci, takže to prostředí zatěžovat nemusíte.
21. 3. 2016
Hlavne nekupujte Cremesso. Šlehac mleka se pripaluje. Po nejakem case zacal trhat kapsle. Oprava stala pouze 450Kc,– za par mesicu ale neprotlacil kapsli vodu. Po oprave mi sdelili ze zacaly delat ekologictejsi kapsle ktere se trhaji a obcas krz ni neprojde voda. Takze se musi dat cela nova hlava. Vena opravy 450,– Priste ho rovnou vyhodim a za usetrene penize (neroztrhane kapsle) si poridim Nespresso
24. 11. 2017
Za mě osobně vyhrává jednoznačně tento model od Krups: https://www.expert.cz/krups-kp-1006/ Máme ho v práci, takže z něj piji kávu 2× až 3× denně a na chuť si ze zaměstnanců nikdo nemůže stěžovat, ba naopak si ji chválí… Kapsle sice nevyjdou nejlevněji, ale zase je to čistší řešení, kdybychom museli pořád dosypávat z pytle kávu, nebylo by to ideální. Hlavně si zaměstnanci mohou také přinést svoje oblíbené příchutě 😉
27. 11. 2017
Tak po cca 5ti letech jsme přešli z Nespressa na presovač s mlýnkem. Vzhledem k tomu, že poslední dobou jsme měli spotřebu 3–8 kafí za den, tak se nám zaplatil asi za 3 měsíce. A tedy můžu jen doporučit. Nejsme omezení nabídkou kávy Nespressa, cenově se dostáváme někam úplně jinam a uživatelský komfort je skoro stejný – jednou za 14 dní se dosype zrní, občas se dolije voda, jednou za týden se vysype drť a jednou za čas se to odvápní. Takže pokud si dáváte více jak jednu kávu za den, tak zvažte upgrade 🙂
6. 3. 2018
Ahoj, nevím jak vy, ale kapslový bych tedy nebrala:-) jedině jako rychlovku, kdy se mi fakt nechce dělat s pákovkou nebo kupovat drahý automat. Kapslovky se mi jedině osvědčily u dědy s babičkou, ti jsou spokojení. Doporučuji srovnání https://www.nedio.cz/…rat-kavovar/
29. 5. 2018
Za sebe můžu doporučit https://www.covybrat.cz/…r-na-kapsle/ pro prvotní představu o tom co je k mání. A potom se ideálně vydat vybaven vědomostmi do nějakého krámku.
12. 6. 2018
Kapslový kávovar nikdy, jste omezení na jeden druh kapslí, takže pokud výrobce zdraží, máte smůlu, navíc ekologie bude taky úplně mimo. Já si vybral na https://www.arecenze.cz/…ch-kavovaru/ kávovar Delonghi a naprostá spokojenost a žádná omezení.
26. 3. 2021
Ono s těmi kapslemi to není zas tak černobílé. Dneska třeba některé obchodňáky nabízí alternativu ke značkovým kapslím a navíc jsou i levnější naopak :). Jinak o porovnání jednotlivých druhů se dá něco nastudovat třeba tady https://www.spotrebitelov.cz/clanky/jak-vybrat-automaticky-kavovar/
3. 9. 2018
Myslím si, že pro pořádný zážitek z kávy je ideální pákový kávovar. S ním je možné tu přípravu vychytat přesně na tělo. Jak už psal někdo nademnou, tak lze použít pody a pokud si připlatíte (což trochu kazí výhodnost oproti automatu, ale budiž), tak lze najít i se zabudovaným mlýnkem, tedy můžete do toho sypat i zrnkovou kávu. Jedním z nich je třeba Catler ES 8013 viz https://www.equiplo.cz/…ve-kavovary/, nebo pak ten automat. Kapsle už dnes moc nedávají smysl.
22. 10. 2018
Já jsem se trošku plácnul přes kapsu a pořídil jsem domů DeLonghi ETAM 29.660 SB, který doporučují tady: https://www.testado.cz/…si-kavovary/#…
Je to automat, takže téměř bez práce. Super údržba, rychlost a dělá i mléko. Doporučuji!
31. 3. 2020
Abych pravdu řekl, tak kapslový kávovar mi nedává absolutně žádný smysl. V našem podniku máme dva pákové kávovary a musím říct, že když bych je srovnával s kapsolým kávovarem, tak to je jak kdybych srovával Porshe a Trabanta. Rozhodně proto doporučuji pákový kávovar !
31. 3. 2020
Asi jste ani nečtl článek, protože já se ptal na kávovar do domácnosti. Kupovat kapslový kávovar do podniku je blbost. Kapsle mají smysl tam, kde si dáte pár kafí za týden.